"ШІ - це "бульбашка" чи нова ніша для консалтингу?"
🔥 У чому тренд? Нещодавно FUTURESEARCH опублікував свій підрахунок розподілу виручки OpenAI.
У ньому виручка розкладена на такі складові:
👉55% ($1,9 млрд.) - від підписки ChatGPT Plus (7,7 млн. передплатників по $20 на міс.);
👉21% ($714 млн.) - ентерпрайз клієнти ChatGPT (1,2 млн. компаній по $50 на міс.);
👉15% ($510 млн.) - API;
👉8% ($290 млн.) - ChatGPT для команд (980 тис. користувачів по $25/міс.).
Дехто зауважив, що такий низький відсоток на API може вказувати на АІ-«бульбашку», оскільки показує, що бізнес поки що дуже мляво використовує AI-продукти в реальних завданнях. Але, можливо, це означає наявність розриву - бізнес поки що не знає, де і як можна використовувати АІ для ефективного вирішення своїх реальних проблем. А подібні розриви - нові ніші. Зокрема, це ніша для консалтингу, де професіонали в галузі ШІ зможуть показати де і як потрібно впроваджувати ШІ.
Приклад такого консалтингу - компанія Ex Quanta (нещодавно залучила $8,8 млн.), яка позиціонує себе як команду фахівців з досвідом впровадження ШІ для вирішення складних бізнес-завдань.
На сайті компанії заявлені, наприклад, такі бізнес-кейси:
- збагачення лідів - збільшення конверсії в 10 разів на використанні загальнодоступних даних;
- динамічне ціноутворення - збільшення продажів на 15% для тисяч найменувань товарів;
- скорочення відтоку клієнтів - збільшення темпів зростання на 50% за рахунок раннього виявлення ризику відтоку клієнтів;
- прогностичне обслуговування - скорочення часу простою заводу на 25 годин на місяць;
- оптимізація закупівель - скорочення витрат на підтримку запасів на 25%;
- синтез відгуків клієнтів - масштабне використання відгуків клієнтів і соціальних мереж.
❔ Як це використовувати: робити консалтинг у сфері діагностики бізнесу щодо можливості ефективного використання ШІ та впровадження конкретних ШІ-інструментів, що вирішують конкретні бізнес-завдання.